Søkte etter "den beste kristne skolen i Norge"

Mark kom til Norge fra Ukraina for ett år og fem måneder siden. I januar flyttet han fra Oppdal til Balestrand og Sygna. Vi fikk stille ham noen spørsmål for å bli litt bedre kjent.

- Hvor er du fra, og hvordan fant du oss? - Jeg er fra Ukraina hvor jeg bodde i en liten bygd med 3000 innbyggere. Her i Norge har jeg bodd i Oppdal. I høst ønsket jeg å bli bedre kjent med et kristent ungdomsmiljø. Derfor søkte jeg på nettet etter “den beste kristne skolen i Norge”. Slik fant jeg fram til Sygna og søkte meg hit til vg1 studiespesialisering.

- Hvordan har det vært å flytte til Balestrand - og inn på internat? - Jeg bor nede på UH sammen med de andre guttene i vg1. Vi er litt som en familie; vi går på butikken sammen, spiser pizza sammen, spiller volleyball sammen. Og om noen er syke, så lager vi en tegning og skriver “god bedring!” Det er et godt fellesskap.

- Har du noen hobbyer? - Jeg liker volleyball. Også musikk trives jeg veldig godt med. Jeg spiller litt piano og gitar. På gitar er jeg selvlært, mens på piano har jeg tatt pianotimer i fem år.

- Takk for praten - og hjertelig velkommen til Sygna, Balestrand og Norge!

Forrige

Kven kan slå Anne og Frode?

Neste

Velkommen til møteveke med Jan Magnus Lillebø